قوانین کارشناسی رنگ خودرو و مجازات اجرای غیرقانونی تعویض رنگ

قوانین کارشناسی رنگ خودرو و مجازات اجرای غیرقانونی تعویض رنگ

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

قوانین کارشناسی خودروو مجازات اجرای غیرقانونی تعویض رنگ، اتاق و یا موتور خودرو

در حال حاضر قوانین مشخصی برای کارشناسی خودرو  و تعویض رنگ وجود دارند. طوری که برای تعویض رنگ کلی بدنه یا تعویض اتاق ماشین باید از پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز دریافت کرد. در صورتی که مالک بدون دریافت مجوز و ثبت رسمی، اقدام به تعویض رنگ یا تعویض اتاق خودرو کند، از سوی قانون متخلف شناخته می‌شود.

مجازات اجرای غیرقانونی تعویض رنگ، اتاق و یا موتور خودرو

همانطور که در اتبدای مطلب به آن اشاره شد. در صورتی که مالک بدون دریافت مجوز و ثبت رسمی، اقدام به تعویض رنگ یا تعویض اتاق خودرو کند، از سوی قانون متخلف شناخته می‌شود. در نتیجه مطابق کمیسیون ماده ۳۰ راهنمایی و رانندگی به دادگاه ارجاع داده خواهد شد. قاضی نیز معمولا فرد را به پرداخت یک هشتم تا یک چهارم قطعه تعویض شده، جریمه می‌کند. ضمن این‌که پس از پرداخت جریمه نقدی، تغییرات ایجاد شده بر روی خودرو، در برگ سبز آن ثبت شده و رسمی می‌شود.

گاهی نیز تعویض قطعه‌ای از ماشین علاوه بر مجوز نداشتن، غیرقانونی هم تلقی می‌شود. به طور مثال تعویض موتور خودرو با یک موتور قوی‌تر از سوی قانون امکان‌پذیر نیست. اگر فردی این کار را انجام دهد، توسط پلیس مجبور به بازگرداندن خودرو به حالت اولیه خواهد شد. علاوه بر این، چنین خودروهایی از خدمات پلیس راهور برخوردار نخواهند بود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

هر آنچه باید از تشخیص رنگ خودرو بدانید
چه خدماتی در مجموعه کارشناسی عبادی انجام میشود؟
تجهیزات کارشناسی خودرو؟؟؟
چگونگی بررسی کارشناسی بدنه؟!
شعبه3
روش تشخیص کیلومتر درتشخیص رنگ عبادی
شعبه2
شعبه4
چرا کارشناسی خودرو عبادی؟
ضرورت کارشناسی رنگ خودرو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید