ضرورت کارشناسی رنگ خودرو چیست؟

ضرورت کارشناسی رنگ خودرو چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

ضرورت کارشناسی رنگ خودرو چیست؟

بسیاری از افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم دارند. برای اطمینان از سلامت خودرو به کارشناس رنگ خودرو نیازمند هستند. از آنجا که در ایران، صنعت تعمیر و بازسازی خودرو به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و اشخاص ماهری در این زمینه مشغول به کار هستند، در معاملات خرید و فروش خودرو نیاز به یک کارشناس متخصص بیش از پیش احساس می شود. در اینجا تشخیص رنگ خودرو صمد عبادی به کمک شما خواهد آمد.

در واقع تشخیص رنگ خودرو، نوع و میزان خسارت وارد شده به خودرو را مشخص می کند. که می تواند هزینه های احتمالی را که ممکن است در آینده برای خریدار پیش بیاید را از بین ببرد.

در کارشناسی رنگ خودرو چه مواردی بررسی میشود؟

در کارشناسی رنگ خودرو موارد زیر بررسی میشود:

  • بدنه خودرو از لحاظ تصادف
  • قطعات استوک، قطعات تعویضی
  • سیب دیدگی های شاسی
  • دستکوب بودن شماره سریال خودرو و صافکاری های بدنه و برش های اتاق خودرو

همچنین در تشخیص رنگ خودرو، اصالت خودرو که یکی از ویژگی های مهم ماشین است نیز مورد بررسی قرار میگیرد. هر قطعه از خودرو که رنگ می شود در تعیین قیمت خودرو و وضعیت خودرو ارتباط مستقیم دارد.

کارشناسان تشخیص رنگ خودرو  از چه روش ها و ابزارهایی برای تشخیص رنگ استفاده میکنند؟

کارشناسان تشخیص رنگ خودرو به طور کلی از روش های مختلفی مانند موارد زیر استفاده میکنند.

  • استفاده از چشم غیر مسلح
  • استفاده از انگشتان
  • استفاده از آهن ربا
  • استفاده از دوربین عکاسی
  • استفاده از دستگاه تشخیص رنگ

در ادامه کارشناسان تشخیص رنگ خودرو در تهران صمد عبادی اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار میدهد.

 استفاده از چشم غیر مسلح

کارشناسان تشخیص رنگ خودرو از شیوه های مختلفی برای معاینه رنگ خودرو استفاده می کنند. اولین و ساده ترین راه که البته همیشه نمی توان به آن اکتفا کرد استفاده از چشم است. بسیاری از ما گمان می کنیم بررسی بدنه و نگاه کردن با دقت به خودرو کاری بیهوده است، چرا که اشکالات ظاهری با یک نگاه مشخص نمی شوند. اما همیشه هم اینطور نیست و بسیاری از اوقات با نگاه ریز بینانه می توان متوجه رنگ آمیزی خودرو شد.

کارشناسان تشخیص رنگ با بررسی چشمی دقیق نقاط آسیب پذیرتر خودرو همانند صندوق عقب و یا سپر خودرو می توانند رنگ خوردگی آن را تشخیص دهند. وجود نقاط کم رنگ تر˓ پر رنگ تر و یا وجود سطح ناصاف در قسمت های رنگ خورده نشان از رنگ خوردگی خودرو دارند. البته امروزه با توجه به پیشرفت دستگاه های تشخیص و ضریب خطای بالا در این روش˓ استفاده از این روش کاربرد چندانی ندارد.

استفاده از انگشتان

روش دیگر برای تشخیص رنگ خودرو استفاده از انگشتان دست است. ممکن است این روش نیز همانند روش قبل ساده به نظر بیاید، اما تشخیص به این شیوه نیز تنها کار یک متخصص زبده است. متخصصان تشخیص رنگ خودرو با بررسی نقاط حساس خودرو که در برخورد ها احتمال آسیب بیشتر دارند را به دقت و با استفاده از نوک انگشتان خود لمس می کنند. همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد در صورت رنگ شدگی مجدد خودرو˓ این قسمت ها سطح ناصاف تری در مقایسه با سایر قسمت ها دارند.

استفاده از آهن ربا

استفاده از آهنربا روش دیگری برای تشخیص رنگ خودرو می باشد. به این صورت که با استفاده از یک آهنربای نه چندان قوی بخش های حساس ماشین را مورد بررسی قرار داده و همین کار را برای بخش هایی که سالم هستند نیز تکرار می کنند. مقایسه نحوه واکنش این قسمت ها به آهنربا رنگ خوردگی خودرو را اثبات و یا رد می کند. محدودیتی که در استفاده از این روش وجود دارد این است که تشخیص رنگ خودرو با این روش برای خودروهایی که دارای بدنه آلومینیومی هستند کاربرد ندارد.

استفاده از دوربین عکاسی

استفاده از دوربین عکاسی با کیفیت و عکاسی در تاریکی و در حالی که فلش دوربین روشن است یکی دیگر از روش های تشخیص رنگ خودرو است. هر چند که این روش نیز ساده به نظر می رسد، اما نکاتی از قبیل زاویه عکس گرقتن و فاصله از خودرو در تشخیص رنگ خوردگی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از دستگاه تشخیص رنگ

اما ابزار دقیق و پرکاربردی که امروزه در اختیار بسیاری از کارشناسان تشخیص رنگ خودرو قرار دارد˓ دستگاه تشخیص رنگ نام دارد. این دستگاه با قرار گرفتن بر روی قسمت های مختلف˓ ضخامت آن را نشان می دهد. در صورتی که ضخامت قسمتی کمتر از ۴ میلی متر و بیشتر از ۷ میلی متر باشد˓ خودرو مجددا رنگ شده است. دقت بالای این دستگاه موجب محبوبیت این دستگاه نزد کارشناسان تشخیص رنگ شده است. نکته مهم در استفاده از این دستگاه ها اطمینان از اصل و با کیفیت بودن دستگاه است.

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

شعبه4
تجهیزات کارشناسی خودرو؟؟؟
چرا کارشناسی خودرو عبادی؟
چگونگی بررسی کارشناسی بدنه؟!
شعبه2
بهترین کارشناس درتهران
قوانین کارشناسی رنگ خودرو و مجازات اجرای غیرقانونی تعویض رنگ
روش تشخیص کیلومتر درتشخیص رنگ عبادی
شعبه3
چه خدماتی در مجموعه کارشناسی عبادی انجام میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید